assalamuhaikum!!terima kasih kerana datang ke blog unaromazi...

Jumaat, 2 Disember 2011

..ujian Allah kepada mu..

sahabat yang aku sayangi...

dengan kesempatan yang ada aku menulis coretan ini untuk mu..
aku tahu perit untuk mu menelan segala keperitan ini..
tapi ketahui lah..Allah hanya menguji hambanya yang mampu sahaja...
aku tahu kau mampu..dan aku yakin kau kuat untuk menghadapi semua nya...insyaAllah..
aku sentiasa menyokong mu...dan aku sentiasa mendoakan kau sihat seperti biasa...
kau jangan lemah dengan kehidupan ini...kau kna kuat...kte kna usaha...
aku yakin ada ubatnya...setiap penyakit pasti ada ubatnya kecuali mati...
aku akan bahagia kan kau sebaik yang mungkin...insyaAllah..
pijak lah duri di dunia jangan la pijak duri diakhirat...
Allah sayang kau!!Aku sayang kau!!..
ujian yang Allah bagi kepada kau sbb Allah sayang kau!!
DUGAAN dalam kehidupan manusia sering bertali arus dalam kehidupan. Kerana nilai dugaan yang cukup besar harganya, manusia perlu menghadapinya dengan sepenuh kekuatan yang diberikan Allah dalam jiwa melalui kekuatan iman dan akal fikiran.
Kadang ujian datang bersama-sama hikmah.
Bukan semudah kata-kata, ia umpama hempedu yang perlu ditelan walau pahit rasanya.
terkadang ujian yg dhadapi dirasakn sprti berat sgt..sedangkn kta lupa kalamullah..
bahawa, Dia memberi sesuatu dugaan sesuai mngikut keupayaan kta..dan adakalanya seberat tu ujian dirasa,kita lupa ad ujian lg hebat dhadapi insan lain..yg mgkin kita tak mampu mnghadapinya..
Apa2 pn,kuatkanlah..dirimu.
Kuatkan jiwa dan pergantunganmu pada sang Khaliq..agar insan skeliling turut mrasa kuat dlm khdpn.
Terkadang ujian itulah penentu kekuatan iman,
pencetus pengalaman,
pengasah pd daya kekuatan dalam mnghadapi warna kehidupan yg adakalanya meriah diwarnai nikmat dan adakalanya kusam ditumpahi ujian.
Bersabarlah!
Yakinlah akan kasih sayang Allah padamu..
akhir kalam buat mu sahabat...aku sngt menyayangimu..dn aku sentiasa myokongmu...


                    jangan sedih2 ea...Allah sokmo bersama mu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan